بلاگ

دکور گوتیک را چگونه بچینیم؟ – بخش دوم

خانه ای که از تم گوتیک استفاده کرده است و در خانه آینه وصل شده است به دیوار بالای شومینه و در کنار آن مبلمان تابلو ها و مجسمه ها قرار دارد

دکور گوتیک را چگونه بچینیم؟ – بخش دوم

تم های گوتیک

طرح داخلی گوتیک، همانند جنبش نئوگوتیک، برای فراهم کردن فضای مناسب برای عبادت و تأمل در قدرت خداوند نیست، بلکه کلیساهای گوتیک برای همین منظور ساخته شده‌اند. در عوض، این سبک طراحی بر مبنای ترکیب احساسات اولیه معماری گوتیک با سلیقه مدرن و راحتی است.

چند موضوع اصلی در طراحی داخلی گوتیک وجود دارد که طراحان از آن‌ها استفاده می‌کنند. یکی از مهمترین آنها استفاده از تزئینات و حکاکی‌های متنوع است. ساختارهای گوتیک بسیار دقیق و پیچیده بوده و در هر سطحی از آنها، حکاکی‌های و نقش‌های زیبایی قرار دارند. قوس‌های نوک تیز، گل رز و مارپیچ از جمله این نقش‌ها هستند که در اطراف پنجره‌ها و درها قرار گرفته و حس درام و زیبایی را به همراه دارند. مبلمان نیز باید دارای پاهای حک شده یا پشت باشد. سادگی در طراحی داخلی گوتیک شاهد نیست.

چیز دیگری که در فضای داخلی گوتیک دیده می‌شود، حس کلیسایی مبهمی است. باز بودن فضاهای داخلی از طریق نقوش عمودی قوی و نور طبیعی زیاد تشویق شده است. اما بهترین جلوه‌ها با استفاده از نور طبیعی فیلتر شده توسط شیشه‌های رنگی حاصل می‌شود. پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ بخش مهمی از کلیساهای گوتیک بوده و به یکی از راه‌های ساده‌تر برای تقلید از این سبک است.

خانه ای که دکور گوتیک دارد و میز در وسط مبلمان دور میز و تابلو ها به دیوار وصل شده اند

طراحی اتاق خواب گوتیک

شکل‌دهی به فضای اتاق خواب شما با تم گوتیک، تصویری منحصر به فرد و شخصی را به وجود می‌آورد. این طرح داخلی، بسیاری از ویژگی‌های استاندارد طراحی را پوشش داده و با طرح‌های خاص و متفاوت خود، جذابیت خاصی را برای فضای خواب شما به ارمغان می‌آورد.

طراحی اتاق خواب گوتیک، همه جنبه‌های معمول طراحی اتاق خواب را شامل می‌شود. فضای گوتیک در کل بسیار تاریک و با یک پالت رنگ تیره است. رنگ‌های گوتیک، به علاوه دیوار سیاه، در این طرح معمول نیست.

در یک اتاق خواب سنتی با سبک گوتیک و ویکتوریایی، ممکن است علاقه‌مند به استفاده از مبلمان آنتیک باشید. این یکی از ویژگی‌های خاص گوتیک است که اکثراً قابل تشخیص است. فرض کنید که فضای شما یک قلعه در قرون وسطایی است با یک لوستر بزرگ از کریستال، شیشه رنگی، جا شمعی و یک طاق پیچیده گوتیک. این تصویر، یک دید دقیق و دلنشین از اتاق خواب گوتیک است که می‌تواند نقطه شروع خوبی برای شما باشد.

خانه ای که از تم گوتیک استفاده کرده است و در خانه آینه وصل شده است به دیوار بالای شومینه و در کنار آن مبلمان تابلو ها و مجسمه ها قرار دارد

نتیجه‌گیری

با انتخاب تم گوتیک در طراحی اتاق خواب، می‌توانید فضایی منحصر به فرد و شخصی سازید که احساس آرامش و رضایت را برای شما به ارمغان می‌آورد. در این تم، با استفاده از رنگ‌های تیره و مبلمان آنتیک، فضایی تلخ و تاریک ایجاد می‌شود که در نتیجه، یک فضای جذاب و خاص برای خوابیدن به شما ارائه می‌دهد. به عبارتی، طراحی اتاق خواب گوتیک، یک راه خوب برای ایجاد فضایی جذاب و شخصی در خانه‌تان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *