بلاگ

دکور گوتیک را چگونه بچینیم؟ – بخش اول

خانه که دکور آن با سبک گوتیک چیده است و در وسط خانه میز غذا خوری سبک گوتیک و در دور آن نیز صندلی ها چیده شده اند

دکور گوتیک را چگونه بچینیم؟ – بخش اول

در طراحی داخلی اتاق خواب، تم دلخواهی که برای فضای خود انتخاب می‌کنید، می‌تواند احساس راحتی و آرامش بیشتری را به شما هدیه کند. یکی از تم‌های محبوب در طراحی اتاق خواب، تم گوتیک است که فضایی متفاوت و جذاب را به شما ارائه می‌دهد. در این تم، از رنگ‌های تیره و مبلمان آنتیک استفاده می‌شود تا فضایی تاریک و تلخ به شما ارائه دهد.

خانه ای که سبک آن گوتیک است و دو ستون در کنار های خانه قرار دارد و فرش نیز سبک گوتیک است

تزئینات گوتیک

سبک گوتیک، با طرح‌های پیچیده و ظاهری شیک، یکی از موضوعات کلیدی در هنر و معماری استایل بائل۱۴۰۱-۰۳-۲۵ است. الگوها و قالب‌هایی با گل‌های رز، مارپیچ و قوس‌های نوک تیز معمولاً برای تزئینات استفاده می‌شوند، اما می‌تواند با تنوع زیادی طراحی شود. هرچیزی که این حس و احساس زیبایی را ایجاد کند، در این سبک تزئینات استفاده می‌شود.

در مورد مبلمان، باید گفت که معمولاً با استفاده از چوب بلوط با کیفیت بسیار بالا ساخته می‌شود و با پارچه‌های مجللی مانند مخمل، ساتن و ابریشم، تزئین می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم تزئینات گوتیک، زرق و برق زیاد است که در طرح‌ها و نقوش‌های مختلف قابل مشاهده است.

طراحی داخلی گوتیک

بسیاری اشتباه می‌کنند و فکر می‌کنند که طراحی داخلی سبک گوتیک، به معنای ارائه فضای تاریک و مبهمی است. در واقع، این سبک با استفاده از تزئینات سبک و آراسته، احساساتی نظیر جدی، غم انگیز و هیجان انگیز را به خود می‌گیرد. ظاهری دراماتیک و همه جانبه برای یک پادشاه، از ویژگی‌های مهم طراحی داخلی گوتیک است.

خانه که دکور آن با سبک گوتیک چیده است و در وسط خانه میز غذا خوری سبک گوتیک و در دور آن نیز صندلی ها چیده شده اند

گوتیک در مقابل ویکتوریا

درک طراحی گوتیک ابتدا مستلزم درک این است که این سبک چیست و چه چیزی نیست. اصطلاح گوتیک به طور کلی برای کلیساهای قرون وسطایی که از قرن دوازدهم شروع شده اند به کار می رود. کلیساهای گوتیک از نظر اندازه و مقیاس عظیم بودند و با تکنیک های معماری که پس از سقوط روم از بین رفته بودند پشتیبانی می شدند. برای قرن‌ها قبل، این کلیساها ساختمان‌های کوچک‌تری با فضای داخلی تیره بودند، بنابراین در مقابل، کلیساهای گوتیک جشن نور و عظمت الهی بودند. معماری گوتیک که از طریق ویژگی هایی مانند شیشه های رنگی، طاق های نوک تیز و تزئینات پرآذین روی هر سطح قابل شناسایی است، نفس گیر است.

فقط یک مشکل وجود دارد سبک گوتیک برای کلیساهای عظیم استفاده می شد، نه خانه های شخصی. بنابراین چگونه می توان خانه ای را طراحی کرد که شبیه یک کلیسا باشد؟ وقتی از طراحی داخلی گوتیک صحبت می کنیم، در واقع در مورد دوره قرون وسطی صحبت نمی کنیم. با طراحی داخلی گوتیک، ما در مورد عصر ویکتوریایی قرن 19 صحبت می کنیم، زمانی که طراحان نقوش گوتیک را احیا کردند و سبک معماری نئوگوتیک را ایجاد کردند.

یک دیدگاه در “دکور گوتیک را چگونه بچینیم؟ – بخش اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *