بلاگ

استایل ماکسیمال – بخش اول

استایل ماکسیمال - بخش اول

استایل ماکسیمال – بخش اول

استایل ماکسیمال - بخش اول

اگر آشنایی با هنر مینیمال دارید، باید بدانید که در هنر مکتبی به نام “ماکسیمالیسم” نیز وجود دارد که دقیقاً با مینیمالیسم متضاد است. ماکسیمالیسم در هنرهای تجسمی بر تأکید زیاد بر فضا، طرح، رنگ و جزئیات بیش از حد تأکید دارد. در طول سالیان زیادی، این سبک در هنر نقاشی، دکوراسیون، معماری و صنعت مدلینگ و فشن تأثیرگذار بوده است. استایل ماکسیمال، که معمولاً در بین سلبریتی‌ها محبوب است، در صنعت مد و فشن بر ترکیب شلوغ و اغراق‌آمیز طرح‌ها، رنگ‌ها و اکسسوری‌های متعدد تأکید دارد. در این مقاله، ابتدا پیشینه استایل ماکسیمال را مرور می‌کنیم، سپس به ویژگی‌ها و عناصر این استایل محبوب پرداخت خواهیم کرد. با ما در مجله دیجی استایل همراه باشید.

تاریخچه استایل ماکسیمال

ریشه استایل ماکسیمالیسم در هنرهای تجسمی به عصر باروک و روکوکو در قرن هجدهم میلادی برمی‌گردد. در این زمان، برخی از هنرمندان به اشباع فضای آثارشان از طرح‌ها، رنگ‌ها و جزییات متعدد روی آوردند و معتقد بودند که برای غنی بودن در هر هنری باید از بیشترین ترکیبات و جزییات در آثار استفاده کنند. مکتب هنری ماکسیمالیسم بر نمایش دادن تمامی جزییات دلالت داشت و زیبایی را در افراط می‌دید.

اما پیشینه‌ی استایل ماکسیمال در صنعت مد و فشن را می‌توان در اوایل دهه ۹۰ میلادی جستجو کرد، زمانی که طراحان مد ژاپنی سبک طراحی مینیمال را در صنعت مد جهان وارد کردند و متعاقبا، عده‌ای از طراحان سبک ماکسیمال را در تقابل با این سبک وارد صنعت مد و فشن کردند.

استایل ماکسیمال بیشتر به توجه سلبریتی‌ها، به خصوص هنرمندان عرصه‌ی موسیقی پاپ، می‌رسید، زیرا سبک جسورانه‌ی ماکسیمال بسیار جذاب و پر زرق و برق بود و سلبریتی‌ها برای جذب توجه عکاس‌ها و رسانه‌ها به آن متوسل می‌شدند. به تدریج، استایل ماکسیمال در بین عموم مردم طرفداران خود را پیدا کرد و افرادی که دوست داشتند استایلشان جسورانه باشد، به این سبک پوشش پرزرق و برق روی آوردند.

ویژگی‌های استایل ماکسیمال

استایل ماکسیمال افراطی، ابداعی، پیچیده، بی‌پروای و با فرم‌های اغراق‌شده از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این استایل به شمار می‌آیند. در حالی که در استایل مینیمال، سادگی، سهولت کاربری و استفاده‌ی بهینه از متریال و پارچه مورد تأکید قرار می‌گیرد، در استایل ماکسیمال تمامی این قوانین نادیده گرفته می‌شوند؛ لباس‌ها ممکن است اورسایز طراحی شوند و پر از طرح و تزیینات و تجملات باشند.

اگرچه استایل بوهو و استایل ماکسیمال به نظر می‌رسد در شلوغی و لایه‌لایه بودن به یکدیگر نزدیک هستند، اما در سبک پوشش و المان‌هایشان با یکدیگر تفاوت دارند. در استایل ماکسیمال بر تجمل، فرم‌گرایی و زیبایی بیشتر تأکید شده، در حالی که در استایل بوهو، به جای تجملات، بیشتر به سمت طرح‌های سنتی و بومی حرکت می‌کنیم.

استایل ماکسیمال - بخش اول

راه‌های پوشیدن لباس به سبک ماکسیمال

اگر قصد دارید به سبک ماکسیمال لباس بپوشید، باید دل به جرات باز کنید. با انتخاب لباس‌های با طرح‌های شلوغ و رنگ‌های بولد، توجه دیگران را به خود جلب خواهید کرد. با این حال، این نوع شلوغی به معنای شلختگی نیست؛ بلکه باید با توجه به سلیقه‌ی شخصی‌تان، آیتم‌های مختلف را به هوشمندی با یکدیگر ترکیب کنید تا به دید دیگران شلختگی ندهد.

برای پوشیدن لباس به سبک ماکسیمال، می‌توانید به صورت زیر عمل کنید:

  1. آیتم‌های شلوغ با آیتم‌های ساده ترکیب کنید. برای مثال، اگر یک لباس با طرح شلوغ دارید، با استفاده از یک پالتو یا کیف ساده، شلوغی لباس را کمتر کنید.
  2. از طرح‌های مختلف استفاده کنید. می‌توانید طرح‌های مختلف را با هم ترکیب کنید، اما توصیه می‌شود که از ترکیب طرح‌هایی با رنگ‌های مشابه استفاده کنید.
  3. از جنس‌های مختلف پارچه استفاده کنید. مثلاً شما می‌توانید یک بلوز از جنس نخ با یک شلوار از جنس دنیم یا پارچه‌ی باریک تر ترکیب کنید.
  4. از آکسسوری‌های بزرگ و گران قیمت استفاده کنید. این آکسسوری‌ها می‌توانند برای جلب توجه و افزایش جذابیت استایل شما مفید باشند.

در کل، باید به سلیقه‌ی شخصی‌تان و نکاتی که به آن‌ها اشاره شد، توجه کنید تا بهترین استایل ماکسیمال را انتخاب کنید و با توجه به سلیقه‌ی شخصی‌تان و نکاتی که به آن‌ها اشاره شد، استایلی شیک و هوشمندانه را برای خود به ارمغان بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *