بلاگ

انواع سبک گاث – بخش دوم

سه فردی که استایل ها گاث با رنگ مشکی میباشد و دو نفر از آن ها کلاه مشکی نیز پوشیده اند و دستکش به دست کرده اند

انواع سبک گاث – بخش دوم

سبک “Victorian Goth”

“Victorian Goth” یک سبک است که ترند های کلاسیک فشن ویکتوریایی را با اجزای گاتیک ادغام می کند. برخلاف “Romantic Goth” که از دوران رمانتیک الهام گرفته شده است، که در پایان قرن هجدهم شروع شده و در اواسط دهه 1800 قبل از فرود آمدن دوره ویکتوریا به پایان رسید.

تصاویر “Victorian Goth” شامل لباس‌های تیره رنگ دوره ویکتوریا با پس‌زمینه‌ی کسل‌کننده و خاکستری هستند. در این سبک، فشن و لباس اصلی هستند. لباس‌ها و کت و شلوارهای تیره ویکتوریایی، همراه با اکسسوری های گاتیک، اجزای اصلی این سبک را تشکیل می دهند. این سبک از گات ها بسیار دقیق تر هستند و بسیاری از آنها با موهای نچرال یا رنگ نشده دیده می شوند تا دقت این سبک حفظ شود.

فردی که استایل آن گاث می باشد و موهای خود را قرمز کرده است و گل های صورتی نیز در دست دارد

اصطلاح بیبی بت

اصطلاح “بیبی بت” (Baby Bat) معمولاً توسط گات‌های بزرگتر برای توصیف گات‌های نوجوان و نوپای استفاده می‌شود که سعی می‌کنند ماجراجویی‌های ترسناک خود را شروع کنند. با این حال، متأسفانه این اصطلاح گاهی برای تحقیر استفاده می‌شود، اما به هر حال، تمام گات‌ها دورانی را تجربه کردند که ممکن است نه چندان عاقلانه و تجربی بوده است؛ شوک دادن به ارزش‌ها و ارمان‌هایشان، آزار دادن به والدین خود، منحصر به فرد به نظر رسیدن، علیه سیستم بودن، و از همه مهمتر، کاوش بیشتر در جامعه گات‌ها با تمام وجودشان.

آنها معمولاً جوان و بی‌تجربه هستند و سعی دارند خودشان را در فرهنگ و جامعه گات‌ها جا دهند. سلیقه موسیقی آنها معمولاً سبک متال است، مانند Marilyn Manson، H.I.M و Korn. بیشتر بیبی بت‌ها را در سبک “Mall Goth” می‌بینیم، زیرا فکر می‌کنند گات فقط به افسردگی و پوشیدن مشکی مربوط است. در این مرحله، بیبی بت‌ها عمیق‌تر وارد فرهنگ گات می‌شوند و تصمیم می‌گیرند آیا این جامعه را برای خود انتخاب کنند و وارد آن شوند یا نه.

سبک “Hippie Goth”

مانند هیپی های معمولی، هیپی گات ها هم محیط زیست و حیوانات را دوست دارند و احتمالاً گیاه‌خوار یا وگان هستند. اما تفاوت اصلی این سبک در زندگی و فشن آنها است که پرخاشگر و دارک تر است. برخی هیپی گات ها به فرقه های پنهان مانند پاگان یا ویکا نیز علاقه دارند، اما البته نه همه آنها در این مذاهب قرار دارند.

جادو برای هیپی گات ها بسیار جذاب است و موسیقی محبوب آنها شامل راک پاگان و موسیقی فولک است. در واقع هر چیزی که با خیالات و فانتزی های آنها همخوانی دارد، مورد توجه آنهاست.

لباس های معمولی هیپی گات ها شامل لباس های بلند مشکی یا تیره، پیراهن یا شلوار های راسته، پارچه‌های تیره و عینک‌های بزرگ است. در واقع به نظر می‌رسد که آنها را به دهه ۷۰ برمی‌گردانیم. در ارایش، هیپی گات ها یک مدل خط چشم مانند چشم گربه‌ای با لب‌های پررنگ را ترجیح می‌دهند.

سه فردی که استایل ها گاث با رنگ مشکی میباشد و دو نفر از آن ها کلاه مشکی نیز پوشیده اند و دستکش به دست کرده اند

سبک “Casual Goth”

سبک “کژوال گات” یکی از ساده ترین و محبوب ترین سبک های گات است. برای رسیدن به این سبک، کافی است فقط یک استایل کاملاً سیاه بپوشید، اما باید توجه داشت که اکسسوری ها نیز یکی از عناصر اصلی این سبک هستند. اکثر کژوال گات ها کاملاً به رنگ سیاه یا سیاه با جزئیاتی از رنگ قرمز پوشیده شده اند و از اکسسوری هایی با تزئینات اسکلتی استفاده می کنند.

سبک “Glam Goth”

به سبک “گلام گات” مشتق از “گات راک” (با الهام از افرادی مانند دیوید بووی)، یقه های V-شکل، موهای شلخته و بلند، پر، چرم و خز بسیار مهم هستند. در این سبک بیشتر لباس های تئاتری شبیه به شخصیت های ترسناک را برمی‌تند و طرح‌های حیوانی، پولک‌ها و چرم‌های رنگی برای جلب توجه و افزایش دراماتیک بودن استایل به کار می‌روند. این سبک در واقع یک نسخه انحرافی از سبک گات است.

سبک “Nu-Goth”

سبک “Nu-Goth” یا “نوگات”، یکی از ژانرهای جدیدتر از لباس‌های گات است که از نسخه‌های تیره و سیاه لباس‌های روزمره استفاده می‌کند. در این سبک، تمرکز بیشتری بر روی جزئیات نامتناسب و نظم و ترتیب قرار داده شده است. نوگات نسخه‌ای کژوال‌تر و شیک‌تر از سایر سبک‌های گات است، که الهام گرفته از بسیاری از ضدمد است و در مقایسه با دیگر سبک‌های گات، کمتر اغراق و تزئین شده است. اگرچه در این سبک، ردی از سبک مینیمال و مدرن دیده می‌شود، اما بیشتر لباس‌ها به علایق و سنت‌های قدیمی‌تر گات ادای احترام می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *